De Watergroep
Het doel van de video was om een geanimeerde digitale kerstkaart te creëren. Deze kaart wordt begeleid door muziek, die de kerst- en nieuwjaarswensen op een sfeervolle manier overbrengt. In eerste instantie was de kerstkaart en bijbehorende animatie specifiek gericht op de professionele klanten van De Watergroep. Vooral bedoeld om waardering en goede wensen over te brengen aan deze doelgroep.
Kerstboodschap
Daarnaast had de kerstboodschap ook een secundair doel. Dit tweede doel is het bereiken van huishoudelijke klanten via de website en sociale mediakanalen. Maar ook de medewerkers van De Watergroep zijn een target group. Het is belangrijk dat zowel de kerstvideo als de kerstkaart inhoudelijk aansluiten bij de kernactiviteiten van De Watergroep.
Het gaat dan vooral over de promotie en aanmoediging om te drinken van kraantjeswater. Deze thematiek is subtiel, maar duidelijk verwerkt in de animatie. Zo is de boodschap niet alleen feestelijk, maar ook relevant en passend bij de bedrijfsidentiteit.