Skip to main content
Logo klasse

KLASSE vs GREEN SCREEN

Klasse is een multimediaal communicatieplatform dat leerkrachten, directeurs, ouders en leerlingen versterkt en verbindt.

Klasse doet dit via verschillende communicatiemiddelen op hun website: video, tekst, foto’s, digitale verhalen en infographics.

Case Klasse

Challenge

Klasse heeft zich aangesloten bij een project dat leerkrachten begeleidt in de omgang met polarisatie in de klas. Hiervoor werden drie leermodules opgezet die elk een specifiek thema behandelen; polarisatie, gezag, en inclusie. Het doel van de video is om leerkrachten te leren hoe ze met één van deze specifieke thema’s om moeten gaan.

In overleg met Klasse, werd er gekozen om experts aan het woord te laten. Deze experts geven in de video uitleg over de verschillende thema’s. Tijdens deze interviews maken we gebruik van een green key in onze studio. Dit groene scherm of green screen wordt gebruikt om een bepaalde kleur (meestal groen) te vervangen door een andere achtergrond. In postproductie wordt deze groene achtergrond vervangen door virtuele omgevingen, grafische elementen of andere beelden, waardoor het lijkt alsof de personages of objecten zich op een geheel andere locatie bevinden.

Door een green screen en keying  te gebruiken, konden we voor dit specifieke project ook visuele ondersteuning bieden in beeld, naast de experts. In post-productie werden er stick figures toegevoegd door middel van overlay animatie.

green screen
stick figures

Stick Figures

Stick Figures, ook bekend als stickman, is een zeer eenvoudige tekening van een persoon of dier, bestaande uit simpele rechte lijnen en cirkels. Deze tekenstijl wordt vaak gebruikt om de essentie van een figuur of actie weer te geven zonder gedetailleerde weergave.

Stick Figure animaties zijn een wijdverspreide artistieke stijl op het internet, populair om hun eenvoud. Stick figures begonnen als eenvoudige animated GIFs en groeiden uit tot complexe video’s van volledige lengte.

Het eindresultaat zorgt ervoor dat de zware onderwerpen behapbaar en luchtig worden overbracht, rekening houdend met de doelgroep.

De video wordt ingezet op verschillende sociale mediaplatformen met als doelgroepleraren, directie en leerlingen.

Het eindresultaat zorgt ervoor dat zware onderwerpen behapbaar en luchtig worden overbracht, rekening houdend met de doelgroep.

De video werd verspreid via diverse sociale mediakanalen, met een doelgroep bestaande uit leraren, directie en leerlingen.